mamadkahen
mamadkahen

mamadkahen

پایان نامه عوامل شادمانی و نشاط از دیدگاه آیات و روایات و روانشناسی

پایان نامه عوامل شادمانی و نشاط از دیدگاه آیات و روایات و روانشناسی

این پایان نامه در مورد شادمانی و با موضوع بررسی عوامل شادمانی و نشاط از دیدگاه آیات و روایات و روانشناسی می باشد.


مشخصات فایل
تعداد صفحات49
حجم196 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

این پایان نامه در مورد شادمانی و با موضوع بررسی عوامل شادمانی و نشاط از دیدگاه آیات و روایات و روانشناسی می باشد.شادی و شادمانی که در فرهنگ دینی، سرور نام گرفته، صفتی پنهان وقلبی است که به خاطر دست یابی به خیر و منفعت، همراه با لذت درونی انسان خواهد بود. از این رو "سر" یا "ویژگی نا پیدا" درآن وجود دارد و صاحب نظران آن را شادی خالص قلبی دانسته اند. اسلام به عنوان دینی که به تمامی نیاز های روحی و جسمی انسان توجه دارد، داشتن نشاط و روحیه شاد را لازمه ی یک زندگی موفق می داند.

 

 

 

 

 

در آموزه های دینی، نکات ارزشمندی در خصوص ایجاد شادی و نشاط آمده است. شادی می تواند برای خود فرد و گاهی دیگران سازنده باشد. مفهوم شادی، مجموعاً 25 بار با الفاظ مختلف در قرآن کریم آمده است از جمله مباحثی که در متون دینی به آن اشاره شده است، گره گشایی از مشکلات مردم و« ادخال سرور» و ایجاد شادمانی در آن ها است. در منابع دینی از کسانی که موجبات دلخوشی و شادکامی مردم را فراهم می آورند، ستایش شده و آن ها سزاوار نعمت ها و پاداش های خداوند در آخرت، خوانده شده اند(لقمانی، 1380، ص19). روشنفکران و اسلام شناسان، نشاط و شادمانی را؛ پیامد ایمان به خدا می دانند و برای ایجاد نشاط، ارزش زیادی قائل هستند. حضرت امام موسی کاظم(ع) از پدران خود نقل می کند که در تفسیر آیه« لا تنس نصیبک من الدنیا ....» فرمودند: پنج چیز را فراموش مکن و بیهوده از دست نده:« 1- سلامتی، 2- نیرو وتوانایی، 3- فراغت و فرصتی، 4- جوانی، 5- نشاط و سر زنده بودن را، تا به وسیله ی آن ها آخرت را به دست آوری» ( لقمانی،1380،ص22). 

 

 


 

 

 

فهرست مطالب
تعریف نظری شادمانی
تعریف عملیاتی شادمانی
شادمانی
مقدمه
تعریف مفهوم شادمانی
مفاهیم فرح و مرح در قرآن 
تاریخچه مطالعات انجام شده در مورد شادی
مؤلفه های تشکیل دهنده ی شادمانی
عوامل مؤثر بر شادی 
عوامل روان شناختی شادی
عوامل جسمانی شادی
عوامل اجتماعی و محیطی
عوامل فرهنگی شادی
مذهب و عوامل مذهبی شادی 
عوامل اقتصادی
اثرات شادی از منظر روان شناسی
عوامل شادابی و نشاط از دیدگاه آیات و روایات 
عوامل شادی دنیوی (از نظر آیات و روایات)
معیار ها و شرایط شادی بر اساس آیات و روایات
کاربرد های اطلاعات مربوط به شادی
 پیشینه ی تحقیق
یافته های داخلی
یافته های خارجی
جمع بندی
 
منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود مبانی نظری نشاط اجتماعی

مبانی نظری نشاط اجتماعی

مبانی نظری نشاط اجتماعی

دانلود مبانی نظری نشاط اجتماعی

مبانی نظری نشاط اجتماعی
مبانی نظری
نشاط اجتماعی
مبانی نظری نشاط 
اجتماعی
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 100 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42

مبانی نظری نشاط اجتماعی

 

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:




کیفیت زندگی
تعاریف مرتبط با شادی و نشاط اجتماعی
شاد زیستن چیست؟
تاثیرات شادی بر روابط اجتماعی
صفات مرتبط با شادمانی
مشترکات نوع شخصیتی درونگرا
مشترکات نوع شخصیتی برونگرا
شادی و اوقات فراغت
جایگاه شادی در قرآن
نشاط اجتماعی چیست؟
نشاط اجتماعی از دیدگاه انسان شناسی
نظریات مربوط به نشاط اجتماعی
- نظریات روان شناختی
- دیدگاه آلپورت
دیدگاه سلیگمن
-دیدگاه اریک فروم
- دیدگاه زیگموند فروید
- دیدگاه مزلو
- دیدگاه کارل راجرز
- نظریات جامعه شناختی
- دیدگاه تامسون
- دیدگاه دارلینگ و استینبرگ
- دیدگاه تدگار
-دیدگاه لایارد
- دیدگاه همبستگی اجتماعی دورکیم
- دیدگاه زیمل
- دیدگاه بلومر
- دیدگاه ساخت کنش اجتماعی پاسونز
- دیدگاه از خود بیگانگی کارل مارکس  
- دیدگاه کمپل
- دیدگاه ماکس وبر
- دیدگاه الگوی دینداری گلاک و استارک
- دیدگاه جان مارشال ریو
- دیدگاه مقبولیت اجتماعی آلدرو اسمیت
منابع
منابع انگلیسی


کیفیت زندگی

   امروزه کیفیت زندگی به عنوان عنصری کلیدی در سیاست گذاری و بررسی سیاست های حوزه عمومی مورد بحث قرار می گیرد. کیفیت زندگی را می توان در دو سطح خرد(فردی-ذهنی) و کلان(اجتماعی- عینی) تعریف کرد. سطح خرد شاخص هایی نظیر ادراکات کیفیت زندگی، تجارب و ارزش های فرد و معرف های مرتبط مانند رفاه، خوشبختی و رضایت از زندگی را شامل می شود. و در سطح کلان شامل: درآمد، اشتغال، مسکن، آموزش و پرورش و سایر شرایط زندگی و محیط است. در رویکردهای عملی، کیفیت زندگی به عنوان یک مفهوم کلی تعریف می شود که تمام ابعاد زیستی شامل: رضایت مادی، نیازهای حیاتی، به علاوه جنبه های انتقالی زندگی نظیر؛ توسعه فردی، خودشناسی و بهداشت اکوسیستم را پوشش می دهد."بن چین لیو(1976)" سه رویکرد را در بررسی مفهوم کیفیت زندگی ارائه می دهد؛ 1) تعریف کیفیت زندگی بر اساس عناصر تشکیل دهنده آن مانند شادکامی، رضایت مندی، ثروت، سبک زندگی و...2) تعریف کیفیت زندگی از طریق بکارگیری شاخص های عینی و ذهنی اجتماعی مانند تولید ناخالص داخلی، بهداشت، شاخص رفاه، آموزش و...3) تعریف کیفیت زندگی بر اساس تعیین متغیرها یا عوامل موثر بر کیفیت زندگی و توجه به  زمینه ها و شرایطی که در آن، سطح کیفیت زندگی تعریف می شود. همچنین در آثار مربوط به لیو موسوم به"شاخص های کیفیت زندگی"در مناطق مرکزی ایالات متحده چنین عنوان شده که تعداد تعریف های کیفیت زندگی متناسب با تعداد آدم ها است ولی چنان چه فردی تقریبا رایج ترین تعریف های مورد استفاده را رسیدگی نماید در می یابد که همه آن ها تا حد زیادی شبیه هم هستند. در واقع وی چنین اظهار می کند که کیفیت زندگی اسم جدیدی به جای اصطلاحات قدیمی آسایش عمومی و رفاه اجتماعی است.
"کاتر(1985)"نیز کیفیت زندگی را به مثابه رضایت فرد از زندگی و محیط پیرامونی تعریف  می کند که نیازها، خواست ها، ترجیحات سبک زندگی و سایر عوامل ملموس و غیر ملموسی را که بر بهزیستی همه جانبه فرد تاثیر دارند دربر می گیرد(غفاری، امیدی، 1387: 5-3).
   سرآغاز پژوهش های مربوط به کیفیت زندگی که هم زمان با عصر شکوفایی دانش و تفکر بشری بود با این تفکر نمو یافت که هدف زندگی خدمت به سلاطین تعریف نمی شد بلکه هدف از زندگی خود زندگی قلمداد گردیده به همین دلیل مقوله خودشکوفایی و شادی انسان نیز، ارزشمند تلقی شد و جامعه به عنوان ابزاری برای فراهم سازی زندگی خوب و شاد برای شهروندان محسوب گردید(مرادی، 1384: 14).
   اولین مطالعه در مورد  شادمانی در سال 1912 میلادی در بین دانش آموزان انگلیسی انجام شد. در سال های بعد از آن چند مطالعه دیگر در آمریکا در مورد سطح لذت دانش آموزان انجام گرفت ولی مطالعات مربوط به شادمانی به دلیل جنگ های اول و دوم جهانی به دست فراموشی سپرده شد. بعد از جنگ جهانی دوم مطالعات مجددا آغاز شد و در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است و در برخی از کشورهای دنیا شادمانی به عنوان یکی از ملاک های کیفیت زندگی است. بنابراین سالانه میزان شادمانی مردم اندازه گیری می شود(عابدی، 1383: 8).
   در دهه 1960 سازمان های نظر سنجی آمریکا، پرسشی را راجع به شادی و رضایت از زندگی شروع کردند و این کار منجر به تعدادی کار کلاسیک اولیه شد: کانتریل(1965) الگوی دغدغه های انسان، که یک پیمایش بین اللملی با حجم نمونه 23875 نفری را به انجام رساند.
  در سال 1966 ویلسون بازبینی ادبیات مربوط به شادی را در بولتن روان شناختی منتشر کرد. کمپل، کانورس و راجرز(1967) کیفیت زندگی آمریکایی را در مرکز پژوهش زمینه یابی در دانشگاه میشیگان مورد بررسی قرار دادند. برادبورن(1969) ساختار سلامت روان شناختی که از پیمایش نورک استفاده کرده بود را مورد بررسی قرار داد. مجله پژوهش شاخص های اجتماعی(1974) در شروع کار خود مطالب زیادی راجع به شادی منتشر کرد. مجله شخصیت و مجله تفاوت های فردی، شمار زیادی از مقالات مربوط به تفاوت های فردی در شادی را منتشر کرد.
 تستا و سیمونسون(1996) نیز کیفیت زندگی را در ابعاد جسمی، روانی و اجتماعی مورد مطالعه قرار داده اند و آن را معطوف به تجارب، اعتقادات، انتظارات و ادراک فرد می دانند و در سال 1984 داینر همین کار را انجام داد که در سال 1999 روزآمد شد. مجلات روان شناختی نظیر مجله شخصیت و روان شناسی اجتماعی نیز شروع به منتشر نمودن مقالات مربوط به شادی کردند. در سال 1999 وینهوون کتاب سه جلدی "همبسته های شادی"را که در آن 630 زمینه یابی عمده در سراسر جهان را دوباره تجزیه و تحلیل کرده بود، پدید آورد. وی با بررسی ادبیات پژوهش های مربوط به شادی معتقد است از سال 1911 تا 1975 تعداد 245 پژوهش تجربی در مورد شادی انجام شده است(آگاریل، 1383: 22).

دانلود مبانی نظری نشاط اجتماعی

دانلود پرسشنامه شادی و نشاط

پرسشنامه شادی و نشاط

پرسشنامه شادی و نشاط

دانلود پرسشنامه شادی و نشاط

پرسشنامه شادی و نشاط
 شادی و نشاط
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 13 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 3

پرسشنامه شادی و نشاط


مشخصات « پرسشنامه شادی و نشاط »

روایی و پایایی: دارد

خرده مقیاس ها: دارد

تعداد سوال: 37 سوالی

نوع فایل: word

به زندگی عشق می ورزم. در کل از زندگی راضی هستم. از آنچه که در حال حاضر هستم، خوشحالم. دنیا را مکان خوبی برای زندگی کردن می دانم. زندگی سرشار از پاداش است. آینده من سرشار از امید و آرزو است. در اکثر اوقات شاد و خوشحال هستم.

دانلود پرسشنامه شادی و نشاط

دانلود تحقیق کار آفرینی و مدیریت نشاط

تحقیق کار آفرینی و مدیریت نشاط

تحقیق کار آفرینی و مدیریت نشاط

دانلود تحقیق کار آفرینی و مدیریت نشاط

تحقیق کار آفرینی 
 مدیریت نشاط
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21

فهرست مطالب

عنوان                                    صفحه

 

مقایسه کارآفرینی و مدیر

راهکارهای تسهیل در ظهور خلاقیت و نوآوری

تغییرات بنیادی در سالهای اخیر در سطح مدیریت در جهان

ایفای نقش موثر تر نیروی انسانی با مدیریت یا رفتار نشاط انگیز

تاثیرات مستقیق نشاط روی کارکنان

چه چیزهایی افراد را واقعا بر می انگیزد

ویژگیهای نظام مدیریت ارزشی

ثمرات اعمال مدیریت ارزشی

مدیر ارزشی می توانداین پرسش ها را در ذهن بپروراند

روحیه سازی در کارکنان

 ابعاد مهم در ارتباط با کارکنان 

عوامل اثر گذار بر شور و شوق کارکنان

چرا ایجاد شور و شوق ضروری است

راه ایجاد شور و شوق در کارکنان 

رهبری تسهیل کننده چیست

سوژه های کلیدی در ایجاد اتمسفر یا فضای بهینه کاری

تشکر باید حالت خاص داشته باشد

روال موثر در نشان دادن افتخار نسبت به کارکنان

بهبود جو خانوادگی در محیط کار

زمینه های داوری مردم راجع به شرکتها

با در گیر شدن افراد در این برنامه .روحیه بالا می رود

رفتار نشاط انگیز برای ایجاد انگیزه در کارکنان

راهکارهای ایجاد کننده نشاط برای پدید آوردن انگیزه در کارکنان

مشخصه های شخصیتی افراد

گونه های مختلف هوش شناخته شده و قابل رشد در انسانها

خود شناسی با پرسش از خود

ارزیابی اثر بخشی بر اساس استاندارهای آموزشی با کیفیت فراگیر

اداره انسانی از دیدگاه ادیان

 

مقایسه کار آفرین و مدیر

 

کارآفرین :

مدیریت کردن ریسک

فرصت گرایی

عملیات

مدیر :

حداقل کردن ریسک

منایع گرایی

تجزیه و تحلیل

چگونه می توان انتظار داشت نوآوری ها ظاهر شوند ؟

 

-نیازهای افراد تشخیص داده شود.

-به بازار محصول توجه لازم بشود.

-از ابزارهای علمی و فنون بالاتر استفاده شود.

-داشتن مدیری معتقد به کیفیت ونوآوری.

-ایجاد فضای تعاون و همکاری بین کارکنان.

-ایجاد فضای تغییرپذیری در سازمان.

-تقویت کردن ایده های جدید.

-ایجاد سیستم پاداش برای ایده دهندگان.

-ایجاد محیط شاد و مسرت بخش برای کارکنان.

-پرورش تفکر خلاق در سازمان.

 

رهکارهای تسهیل در ظهور خلاقیت و  نوآوری

-یورش فکری

-سنتز کردن گروه های کاری ( سینکتیکس SYNECTICS )

-سوالات ایده برانگیز

-راه کار دلفی

-گروه اسمی نامنظم

-ایینه مورینو

-ارتباط اجباری

-تجزیه و تحلیل مورفولوژیک

-گروه تخیلی

-الگو برداری از طبیعت

-تفکر موازی

 

تغییرات بنیادی در سالهای اخیر در سطح مدیریت در جهان

1-ذهنیت و نگرش بشر در خصوص پدیده مدیریت و رهبریت در سازمانها تغییر یافته.

2-مفهوم و ایده کار کردن افراد در سازمانها بعنوان تصدی یک شغل دچار تغییرات وسیعی شده.

3-سازمانها بطور فزاینده ای نسبت به بهینه سازی فرهنگ سازمانی خود سرمایه گذاری کرده اند.

مجموعه این تغییرات نمایانگر تحولی عمیق در نگرش بشر نسبت به چگونگی عملکرد دنیای جدید سازمانها است. این تغییرات الگویی مدیریت را در قالب گذر از وضعیت گذشته به حال می توان تصور کرد:

1-گذر از مدیریت به رهبری.

انجام کار فقط از طریق دیگران کارایی چندانی ندارد.مدیران بجای کنترل زیردستان خود باید در خدمت انان قرار گیرند.

2-گذر از موانع و مشکلات و رسیدن به فرصتها.

مدیران از طریق معاشرت با زیر دستان و سرو سامان دهی به کارها به رفع موانع موجود می پردازند.

3-گذر از کنترل کارکنان و رسیدن به بازده کار.

پای فشاری بر کیفیت جامع و فراگیر.

4-گذر از رقابت و رسیدن به همکاری.

5-گذر از اطاعت و رسیدن به تعهد.

بجای کنترل کردن دیگران سعی می کنند خویش را با دیگران وفق دهند.

6-گذر از کنترل کردن و رسیدن به مربی گری.

7-گذر از تحکم و رسیدن به مشارکت.

مدیریت مشارکتی انتقال اختیارات و دخالت کارکنان در مسایل مدیریتی الگوهای موفق تجربه شده جاری است.

دانلود تحقیق کار آفرینی و مدیریت نشاط

دانلود نحوه ی با نشاط وجذاب کردن کلاس تاریخ

نحوه ی با نشاط وجذاب کردن کلاس تاریخ

نحوه ی با نشاط وجذاب کردن کلاس تاریخ

دانلود نحوه ی با نشاط وجذاب کردن کلاس تاریخ

نحوه ی با نشاط وجذاب کردن کلاس تاریخ
 با نشاط وجذاب کردن کلاس تاریخ
 نشاط وجذاب کردن
 کلاس تاریخ
دسته بندی تاریخ و ادبیات
فرمت فایل docx
حجم فایل 22 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22

نحوه ی با نشاط وجذاب کردن کلاس تاریخ

فهرست مطالب

چکیده. 3

مقدمه:. 3

بیان مسئله:. 5

1- تعریف و تبیین واژه‌های کلیدی:. 8

3- اقدام راه حل پیشنهادی. 11

4- ارزیابی نتایج  (گردآوری شواهد 2 ):. 14

برخی از اظهارنظرها به عنوان نمونه:. 15

بیان محدودیتها. 17

ارائه پیشنهادات. 18

منابع و پیشینه‌های مورد استفاده. 19

 

 

چکیده

از زمانی که به تدریس درس تاریخ‌ پرداختم، متوجه عدم علاقه و توجه برخی از دانش‌آموزان به کلاس شده‌ام؛ که از درس، کتاب و معلم گریزان و بیشتر سعی دارند که خودشان بصورت مستقل و بدون اتکا به معلم درس را فرا بگیرند. این وضعیت چندان برای من و کلاس خوش آیند نبود بنابراین تصمیم گرفتم تا آنجا که می‌توانم وضعیت نامطلوب را دچار تغییر و تحول نموده و کلاسم را از هر لحاظ دارای شور و نشاط کافی نمایم.

نتیجه‌ای که در نهایت پس از به کار بردن راه حل‌های مختلف برای اینجانب عاید شده، شور و نشاط و علاقه به درس، همراه با فعالیت دانش‌آموزان در کلاس بوده است. که این مسئله برایم ارزش زیادی داشته است.

از دیگر مواردی که باید به آن اشاره شود کسب موفقیت دانش‌آموزان در آزمونهای مستمر و پایانی بود.

شرکت همگی دانش‌آموزان به صورت داوطلبانه در پرسش‌های کلاسی، انجام برخی تکالیف محوله و رقابت سالم در بین آنها از دیگر مواردی است که از کنار آن نمی‌توان به سادگی گذشت.

در نشست‌ها و گفتگوهایی که با همکاران مختلف داشته‌ام، در استفاده از راه‌حل‌های مذکور، بیشتر تشویق می‌شدم.

دانلود نحوه ی با نشاط وجذاب کردن کلاس تاریخ